Статут навчального закладу
Дата: 06.10.2020 00:14
Кількість переглядів: 656
ЗАТВЕРДЖЕНО рішенням двадцять п’ятої сесії Шаровечківської сільської ради сьомого скликання від 21 жовтня 2019 року № 1 __________________ Б.Й. Бондар С Т А Т У Т Шаровечківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Шаровечківської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (нова редакція) 2019 рік 1. Загальні положення 1.1. Шаровечківський загальноосвітній заклад І-ІІІ ступеня знаходиться у комунальній власності Шаровечківської сільської ради Хмельницького району, Хмельницької області. 1.2. Повна назва закладу: Шаровечківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Шаровечківської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області. 1.3. Скорочена назва: Шаровечківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів. 1.1. Юридична адреса Шаровечківської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів Шаровечківської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області: вулиця Шкільна, буд. 10, село Шаровечка, Хмельницький район, Хмельницька область, 31336. 1.2. Шаровечківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Шаровечківської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області є правонаступником усіх майнових та немайнових прав та об’єктів навчального закладу. 1.3. Шаровечківська загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів Шаровечківської сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (далі – Школа) є юридичною особою, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою, ідентифікаційний номер. 1.4. Засновником Шаровечківської школи є Шаровечківська сільська рада Хмельницького району Хмельницької області (далі – засновник). 1.5. За своїм статусом Шаровечківська школа І – ІІІ ступенів належить до категорії неприбуткових закладів та діє як комунальний заклад освіти. 1.6. Заклад середньої загальної освіти забезпечує профільну освіту – українська філологія. У закладі освіти створюються та функціонують такі підрозділи: 1.7.1. Початкова школа, яка забезпечує належний рівень початкової освіти учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової загальної освіти. 1.7.2. Забезпечує базову середню освіту учнів, згідно з вимогами Державного стандарту базової середньої освіти. 1.8. Заклад освіти забезпечує надання таких рівнів освіти: ? початкова освіта, яка відповідає першому рівню Національної рамки кваліфікацій; ? базова середня освіта, яка відповідає другому рівню Національної рамки кваліфікацій; ? профільна середня освіта, яка відповідає третьому рівню Національної рамки кваліфікацій. 1.9. Головною метою закладу освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття початкової, базової загальної середньої освіти, профільної середньої освіти, створення єдиного освітнього простору, забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти та формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності. 1.10. Головними завданнями Шаровечківської школи є: ? концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів; ? виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності; ? виховання громадянина-патріота України; ? формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей і обдарувань, виховання поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини і громадянина; ? виховання шанобливого ставлення до батьківщини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй; ? виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. 1.11. Шаровечківська школа в своїй діяльності керується Конституцією України, Законом України «Про освіту», спеціальними законами, актами законодавства у сфері освіти і науки, укладеними в установленому законом порядку, наказами, зареєстрованими Міністерством юстиції України, рішеннями засновника, власними установчими документами, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти, колективним договором між дирекцією і профспілковим комітетом працівників закладу освіти. 1.12. Шаровечківська школа має академічну, організаційну, кадрову, фінансову автономію. Самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом. 1.13. Шаровечківська школа несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за: ? збереження життя та здоров’я учнів; ? дотримання безпечних умов освітньої діяльності; ? дотримання державних стандартів освіти; ? дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами; ? збереження матеріально-технічної бази. 1.14. В Шаровечківській школі навчання здійснюється українською мовою. 1.15. У закладі, за умови відповідного соціального запиту та ресурсного забезпечення, рішення педагогічної ради можливе відкриття класів з поглибленим та профільним вивченням предметів. 1.16. Школа згідно з діючим законодавством та в межах коштів, виділених на утримання закладу, має право: ? проходити ліцензування освітньої діяльності; ? визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу; ? визначати варіативну частину робочого навчального плану; ? в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани; ? проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу; ? використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу; ? забезпечувати єдність навчання і виховання; ? формувати освітню (освітні) програму (програми) закладу освіти; ? створювати науково-методичну і матеріально-технічну бази для організації та здійснення освітнього процесу; ? забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти; ? охороняти життя і здоров’я учнів, педагогічних та інших працівників закладу загальної середньої освіти; ? формувати в учнів засади здорового способу життя, гігієнічні навички; ? забезпечувати добір і розстановку кадрів; ? планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти; ? встановлювати відповідно до законодавства України прямі зв’язки з навчальними закладами зарубіжних країн, міжнародними організаціями тощо; ? додержувати фінансової дисципліни, зберігати матеріально-технічну базу; ? видавати документи про освіту встановленого зразка; ? розпоряджатися рухомим і нерухомим майном на правах оперативного управління згідно з законодавством України та власним статутом з дозволу власника; ? отримувати кошти і матеріальні цінності від органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб; ? залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження; ? надавати додаткові освітні послуги; ? здійснює інші повноваження відповідно до статуту закладу загальної середньої освіти. 1.17. У закладі можуть діяти: ? психологічна і соціальна служби; ? логопедична служба; ? гуртки в межах коштів, виділених на утримання закладу; ? методичні об’єднання, що охоплюють учасників освітнього процесу та спеціалістів певного професійного спрямування; ? органи самоврядування здобувачів освіти, органи батьківського самоврядування; ? інші органи самоврядування учасників освітнього процесу. 1.18. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування школи є загальні збори колективу. 1.19. Форми організації методичної роботи визначаються щорічно наказом керівника закладу. Методична підтримка педагогів проводиться через: ? діяльність із накопичення й обміну інформації про сучасні науково-методичні, дидактичні, виховні, управлінські, наукові та практичні досягнення з визначеної проблеми; ? пошук сучасних ефективних та оптимальних форм і методів організації освітнього процесу; ? вивчення, узагальнення та впровадження в освітній процес передового педагогічного досвіду; ? консультації, навчально-методичні семінари, конференції з метою забезпечення якості освітньої діяльності тощо. 1.20. Взаємовідносини закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними без фінансових зобов’язань зі сторони закладу. 1.21. Наповнюваність класів у навчальному закладі, порядок поділу класів на групи при вивченні окремих предметів встановлюється рішенням педагогічної ради. 1.22. За письмовим зверненням батьків та відповідно до рішення засновника у закладі можуть функціонувати групи продовженого дня, фінансування яких здійснюється за кошти засновника та за інші кошти, не заборонені законодавством. 1.23. Освіта осіб з особливими освітніми потребами, інклюзивне навчання в навчальному закладі організовуються відповідно до чинного законодавства України, шляхом створення належного кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку. 1.24. Очна, дистанційна, індивідуальна, інклюзивна, сімейна, екстернатна та інші форми здобуття освіти в закладі організовуються відповідно до чинного законодавства України. 2. Організація освітнього процесу 2.1. Шаровечківська школа створює умови для досягнення учнями результатів навчання, передбачених у відповідному Державному стандарті загальної середньої освіти. 2.2. Шаровечківська школа може розробляти освітні програми, які передбачають досягнення учнями результатів навчання (компетентностей), визначених відповідним Державним стандартом загальної середньої освіти та освітні компоненти для вільного вибору здобувачів освіти. Програми схвалюються педагогічною радою та затверджуються керівником школи. 2.3. Шаровечківська школа може використовувати типові або інші освітні програми, які не потребують окремого затвердження. 2.4. Шаровечківська школа, на основі освітньої програми, складає та затверджує власний навчальний план. У робочому навчальному плані конкретизується варіативна частина державного стандарту освіти. Індивідуалізація і диференціація навчання у закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини. Варіативна частина формується з урахуванням спеціалізації, профілю навчання, запиту учнів. 2.5. Школа планує свою роботу на навчальний рік самостійно. У річному плані роботи відображаються головні питання роботи закладу освіти, визначаються перспективи розвитку. 2.6. Заклад замовляє та працює за підручниками, посібниками, програмами, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. 2.7. Шаровечківська школа самостійно обирає форми, засоби і методи навчання та виховання, відповідно до чинного законодавства України та власного Статуту з урахуванням специфіки закладу, профілю та інших особливостей організації освітнього процесу. 2.8. Шаровечківська школа, з метою виявлення та відстеження тенденцій розвитку якості освіти у закладі, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, а також оцінювання ступеня, напряму і причин відхилень від цілей, може проводити внутрішній моніторинг якості освіти відповідно до чинного законодавства України. 2.9. Мережа класів в навчальному закладі формується на підставі нормативів їх наповнюваності відповідно до кількості поданих заяв та санітарно-гігієнічних умов для здійснення освітнього процесу. 2.10. Зарахування здійснюється, як правило, до початку навчального року за наказом керівника закладу, що видається на підставі заяви батьків або інших законних представників учнів, а також свідоцтва про народження (копії), медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до першого класу). До першого класу зараховуються, як правило, діти з шести років. 2.11. Порядок зарахування, відрахування та переведення учнів до закладу освіти здійснюється відповідно до порядку зарахування, відрахування, та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти затвердженого наказом МОН України від 16.04.2018 р. № 367 на підставі річного оцінювання, за рішенням педагогічної ради, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти. 2.12. Навчальний рік в школі розпочинається у перший робочий день вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року. 2.13. Структуру навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу встановлює школа самостійно у межах часу, передбаченого освітньою програмою. 2.14. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не може становити менш як 30 календарних днів. 2.15. Заклад, на основі відповідних нормативно-правових актів, самостійно визначає режим роботи. 2.16. Тривалість уроків в навчальному закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, у других – четвертих класах – 40 хвилин, у п’ятих – дванадцятих – 45 хвилин. Зміна тривалості уроків допускається за рішенням педагогічної ради та згодою батьків. 2.17. Школа може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу. 2.18. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви (після третього і четвертого уроків) – по 20 хвилин. 2.19. Розклад уроків складається відповідно до навчального плану Шаровечківської школи з дотриманням педагогічних та санітарно-гігієнічних вимог і затверджується його керівником. 2.20. Відволікання учнів від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством). 2.21. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або інших законних представників учнів. 2.22. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог освітніх програм, індивідуальних особливостей учнів. 3. Оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти 3.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів визначаються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. 3.2. Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів. 3.3. Результати навчання учнів на кожному рівні загальної середньої освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації, яка може здійснюватись у різних формах, визначених законодавством, зокрема у формі зовнішнього незалежного оцінювання. В окремих випадках учнів за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, визначеним центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки та охорони здоров’я. 3.4. Порядок, форми проведення і перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки. 3.5. Після завершення навчання за освітньою програмою учнів? отримують відповідний документ про освіту. 3.6. Порядок виготовлення, видачі та обліку документів про освіту, вимоги до їх форми та/або змісту затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки з урахуванням вимог спеціальних законів. 3.7. Інформація про видані документи про середню освіту вноситься до Єдиного державного реєстру документів про освіту в порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. 3.8. Учні, які досягли високих результатів навчання, відзначаються нагородами. Порядок нагородження встановлюється центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки. 3.9. Документи про освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів закладу. 4. Виховний процес у Шаровечківській школі 4.1. Виховний процес передбачає створення єдиного освітньо-виховного простору закладу. Виховання учнів здійснюється під час проведення уроків, в процесі позаурочної та позашкільної роботи. 4.2. Цілі виховного процесу визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України, законах України, інших нормативно-правових актах. 4.3. Основними засадами політики закладу загальної середньої освіти у сфері виховання є: ? єдність навчання, виховання та розвитку; ? гуманізм; ? людиноцентризм; ? демократичні цінності; ? виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей Українського народу, його історико-культурного надбання і традицій; ? формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення; ? формування поваги до прав і свобод людини; ? формування громадянської культури та культури демократії; ? формування культури здорового способу життя; ? сприяння навчанню, вихованню впродовж життя тощо. 4.4. У Шаровечківській школі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань. Примусове залучення учнів до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях – забороняється. 4.5. У закладі освітнє середовище створюється на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотриманні правил внутрішнього розпорядку та статуту школи. 4.6. Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів та між учнями категорично забороняється. Забороняється дискримінація за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності, національності, релігійних чи інших переконань, місця проживання, соціального і майнового стану. 5. Учасники освітнього процесу 5.1. Учасниками освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти є: учні; керівники; педагогічні працівники та інші спеціалісти; батьки або особи, які їх замінюють. 5.2. Статус, права та обов'язки учасників освітнього процесу визначаються Законом України «Про освіту», іншими законами України, актами законодавства, положеннями, цим статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти, колективним договором між дирекцією і профспілковим комітетом працівників закладу освіти. 5.3. Учні школи мають право на: ? навчання впродовж життя та академічну мобільність; ? індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання; ? якісні освітні послуги; ? справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання; ? відзначення успіхів у своїй діяльності; ? свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо; ? безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці; ? повагу людської гідності; ? захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня?; ? користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою школи та послугами, встановленому закладом відповідно до спеціальних законів; ? доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності; ? трудову діяльність; ? особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні школи; ? інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення. 5.4. Учні школи зобов’язані: ? виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти; ? поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм; ? відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля; ? дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників освітнього процесу; ? дотримуватися установчих документів закладу освіти, правил внутрішнього розпорядку. 5.5. Засновник забезпечує безоплатний проїзд учнів, які доїжджають із місцевості, яка перебуває за межами пішохідної доступності. 5.6. Засновник забезпечує безоплатним гарячим харчуванням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб інших категорій, визначених рішенням Засновника. 5.7. Учні можуть залучатись за їх згодою та згодою батьків або інших законних представників учнів, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей. 5.8. За невиконання учнями своїх обов’язків, порушення Статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до чинного законодавства. 5.9. Педагогічним працівником закладу повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дозволяє виконувати професійні обов’язки у закладі освіти. 5.10. До педагогічної діяльності у навчальному закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством. 5.11. Педагогічні працівники школи мають право на: ? академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі; ? педагогічну ініціативу; ? розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методикокомпетентнісного навчання; ? користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу; ? підвищення кваліфікації, перепідготовку; ? вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників; ? доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності; ? відзначення успіхів у своїй професійній діяльності; ? справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності; ? захист професійної честі та гідності; ? індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами школи; ? безпечні і нешкідливі умови праці; ? участь у громадському самоврядуванні школи; ? участь у роботі колегіальних органів управління закладу. 5.12. Педагогічні працівники школи зобов’язані: ? постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність; ? виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання; ? сприяти розвитку здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я; ? дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями в освітньому процесі та науковій діяльності; ? дотримуватися педагогічної етики; ? поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу; ? настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; ? формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; ? виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища; ? формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами; ? захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учнів, запобігати вживанню ними та іншими особами на території школи алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам; ? виконувати накази і розпорядження керівника закладу, вести відповідну документацію; ? додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку школи, виконувати свої посадові обов’язки. 5.13. Трудові відносини у закладі освіти регулюються законодавством України про працю, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами. Керівник закладу призначається на посаду та звільняється з посади згідно чинного законодавства. 5.14. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством, відповідними договорами та/або статутом школи. 5.15. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків не допускається, крім випадків, передбачених законодавством. 5.16. Педагогічні та інші працівники закладу, заступники керівника призначаються на посади та звільняються з посад керівником закладу. 5.17. Усі педагогічні та інші працівники вважаються працевлаштованими в закладі середньої загальної освіти. 5.18. Керівник закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються законодавством у сфері освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку, посадовими інструкціями та цим статутом. 5.19. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників закладу освіти, які забезпечують освітній процес визначається і затверджується директором закладу відповідно до законодавства. Обсяг педагогічного навантаження може бути меншим тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається навчальним планом закладу освіти, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю. 5.20. Педагогічні працівники, які систематично порушують статут, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством. 5.21. Права і обов’язки інших працівників закладу освіти регулюються трудовим законодавством, цим статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу. 5.22. Батьки або особи, які їх замінюють, мають право: ? захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів; ? звертатися до закладу освіти, органів управління освітою; ? брати участь у громадському самоврядуванні школи, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти; ? завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини; ? брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану; ? отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності. 5.23. Батьки або особи, які їх замінюють, зобов’язані: ? виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля; ? сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання; ? поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу; ? дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя; ? формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану; ? настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства; ? формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України; ? виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України; ? дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку школи, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності). 5.24. Інші права та обов’язки батьків учнів можуть встановлюватися законодавством, документами закладу освіти і договором про надання освітніх послуг (за наявності). 5.25. У разі невиконання батьками обов’язків, передбачених законодавством, школа може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав. 5.26. Представники громадськості мають право: бути обраними до органів громадського самоврядування у закладі; керувати учнівськими об’єднаннями, гуртками, секціями. 5.27. Представники громадськості зобов'язані: дотримуватися Статуту Шаровечківської загальноосвітньої школи; захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя тощо. 6. Професійний розвиток педагогічних працівників 6.1. Професійний розвиток педагогічних працівників передбачає постійну самоосвіту, участь у програмах підвищення кваліфікації та будь-які інші види і форми професійного зростання. 6.2. Підвищення кваліфікації може здійснюватися за різними видами (навчання за освітньою програмою, стажування, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, семінарах-тренінгах, вебінарах, майстер-класах тощо) та у різних формах. 6.3. Педагогічні працівники мають право підвищувати кваліфікацію у закладах освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою. 6.4. Підвищення кваліфікації є необхідною умовою атестації педагогічного працівника. 6.5. Атестація педагогічних працівників може бути черговою або позачерговою. Педагогічний працівник проходить чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років, крім випадків, передбачених законодавством. 6.6. За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України. 6.7. Рішення атестаційної комісії може бути підставою для звільнення педагогічного працівника з роботи у порядку, встановленому законодавством. 6.8. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за його ініціативою. 6.9. Процедуру сертифікації педагогічних працівників здійснюють спеціально уповноважені державою установи, положення про які затверджує Кабінет Міністрів України. 6.10. За результатами успішного проходження сертифікації педагогічному працівнику видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років. Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічним працівником. 6.11. Педагогічні працівники, які мають сертифікат, можуть залучатися до проведення інституційного аудиту в інших закладах освіти, розроблення та акредитації освітніх програм, а також до інших процедур і заходів, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти. 7. Управління та контроль 7.1. Управління Шаровечківською школою в межах повноважень, визначених законами та статутом, здійснюють: засновник та керівник закладу. 7.2. Права і обов’язки засновника закладу: ? затверджує установчі документи школи, їх нову редакцію та зміни до них; ? затверджує кошторис; ? здійснює фінансування, матеріально-технічне забезпечення, харчування учнів, організацію підвезення учнів і педагогічних працівників до місця навчання, роботи та у зворотному напрямку, відповідно до розкладу уроків закладу; ? забезпечує створення в закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами, створення інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування; ? закріплює за закладом необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання. Засновник здійснює управління майном, активами, проводить фінансування, господарське обслуговування інші заходи, передбачені законодавством та установчими документами закладу у порядку і межах, визначених законодавством, безпосередньо або через виконавчий орган управління у сфері освіти, уповноважений засновником – місцевий орган управління у сфері освіти. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами. 7.3. Права і обов’язки керівника закладу освіти: ? здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність школи; ? призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки; ? затверджує штатні розписи; ? забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм; ? забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти; ? забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти; ? сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти; ? забезпечує прозорість та інформаційну відкритість закладу; ? сприяє здоровому способу життя учнів та працівників школи; ? створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи; ? забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки; ? розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами; ? підтримує ініціативи щодо вдосконалення освітнього процесу, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів; ? сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до освітнього процесу; ? забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства; ? вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків; ? контролює організацію медичного обслуговування учнів; ? видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання; ? здійснює інші повноваження, передбачені законом та установчими документами закладу. Керівник закладу є головою педагогічної ради – основного колегіального органу управління загальноосвітнім закладом. 7.4. Педагогічна рада – колегіальний орган управління Шаровечківської школи. Вона створюється у випадках і порядку, передбачених спеціальними законами і Статутом закладу освіти. Усі педагогічні працівники закладу освіти мають брати участь у засіданнях педагогічної ради. Педагогічна рада навчального закладу: ? планує роботу закладу; ? схвалює освітні програми закладу та оцінює результативність їх виконання; ? формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності; ? розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу; ? приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні; ? обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників; ? розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти; ? ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу; ? розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків; ? має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту школи; ? розглядає інші питання, віднесені законом та статутом школи до її повноважень. Рішення педагогічної ради навчального закладу вводяться в дію рішеннями керівника. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік. 7.5. Загальні збори колективу – вищий колегіальний орган громадського самоврядування Шаровечківської школи. Загальні збори: розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово-господарської діяльності закладу у межах повноважень, визначених законом та установчими документами навчального закладу. 7.6. Громадське самоврядування в закладі створюється за ініціативою учасників освітнього процесу; за ініціативою фізичних осіб, громадських об’єднань, інших інститутів громадянського суспільства, установчими документами яких передбачена діяльність у сфері освіти та/або соціального захисту осіб з особливими освітніми потребами відповідно до законодавства. Громадське самоврядування: бере участь в управлінні закладом освіти та діє за принципами: ? пріоритету прав і свобод людини і громадянина; ? верховенства права; взаємної поваги та партнерства; ? прозорості, відкритості та гласності. 7.5. Громадський нагляд (контроль) у сфері освіти здійснюється громадськими об’єднаннями та іншими інститутами громадянського суспільства, установчими документами яких передбачено діяльність у сфері освіти, соціального захисту осіб з інвалідністю, професійними об’єднаннями педагогічних працівників, об’єднаннями учнів, об’єднаннями батьківських комітетів та органами, до яких вони делегують своїх представників. Суб’єкти громадського нагляду (контролю) мають право: ? ініціювати і брати участь у дослідженнях з питань освіти та оприлюднювати результати таких досліджень; ? проводити моніторинг та оприлюднювати результати, зокрема, щодо: якості результатів навчання, у тому числі моніторинг державної підсумкової атестації та інших форм оцінки результатів навчання; ? якості підручників та інших навчальних матеріалів; ? розподілу витрат на освіту та цільового використання коштів з державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством; ? брати участь у громадському обговоренні, громадських консультаціях, відповідно до законодавства; ? здійснювати інші заходи у сфері освіти відповідно до законодавства та реалізовувати інші права, не заборонені законом. Безпосередньо в закладі освіти громадський нагляд (контроль) може проводитися виключно з дозволу керівника закладу, крім випадків, встановлених законодавством. 7.6. Піклувальна рада школи може створюватись за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються чинним законодавством. До складу піклувальної ради не можуть входити здобувачі освіти та працівники закладу. Члени піклувальної ради навчального закладу мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу. Піклувальна рада має право: ? брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання; ? сприяти залученню додаткових джерел фінансування; ? аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника; ? контролювати виконання кошторису, бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу; ? вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом; ? здійснювати інші права, визначені спеціальними законами, чинним законодавством. 8. Матеріально-технічна база та фінансово-господарська діяльність 8.1. Матеріально – технічна база навчального закладу включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі. 8.2. Майно, закріплене за закладом, належить закладу на правах оперативного управління та не може бути вилученим у нього, якщо інше не передбачено законодавством. 8.3. Навчальний заклад відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. 8.4. Вилучення основних фондів, обігових коштів та іншого майна навчального закладу проводиться лише за рішенням засновника. Збитки, завдані навчальному закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства. 8.5. Для забезпечення освітнього процесу із дотриманням діючих нормативних актів база школи включає: класні приміщення, навчальні кабінети, бібліотеку, комп’ютерний кабінет, медичний кабінет,тощо. 8.6. Навчальний заклад має земельну ділянку, де розміщуються спортивні майданчики, зона відпочинку, господарські будівлі тощо. 8.7. Фінансування школи здійснюється відповідно до законодавства. 8.8. Фінансово-господарська діяльність закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту» та інших нормативно-правових актів. 8.9. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять закладу освіти у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, наукової, оздоровчої, спортивної, культурної діяльності, не вважаються прибутком. 8.10. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування закладу освіти не зменшуються. 8.11. Заклад освіти самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої установчими документами. 8.12. Заклад має право згідно із законодавством придбати та орендувати необхідне обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов працівників закладу. 8.13. Звітність про діяльність закладу ведеться відповідно до законодавства. 9. Міжнародне співробітництво 9.1. Навчальний заклад має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами освіти, підприємствами, установами, організаціями, науковими установами системи освіти іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо. 9.2. Валютні, матеріальні надходження від провадження зовнішньої діяльності використовуються закладом освіти для забезпечення власної діяльності, визначеної установчими документами згідно із законодавством. 9.3. Участь закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства. 10. Реорганізація або ліквідація закладу 10.1. Засновник створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує заклад відповідно до вимог законодавства. 10.2. Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення. 10.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною власником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду – особами призначеними господарським судом у випадках встановлених законодавством. 10.4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом. 10.5. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно навчального закладу, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику. 10.6. У разі припинення юридичної особи (ліквідації, реорганізації школи шляхом злиття, приєднання, поділу, виділення): ? наявні активи передаються засновнику навчального закладу або зараховується до доходу державного бюджету у строки та порядок визначений законодавством; ? отримані доходи (прибутки) або їх частини не розподіляються серед засновників, учасників, членів організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного внеску), членів органу управління та інших пов’язаних з ними осіб. 10.7. У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених закладів освіти. 10.8. У разі реорганізації чи ліквідації школи працівникам гарантується дотримання їх прав та інтересів, відповідно до законодавства України про працю. 10.9. У разі реорганізації чи ліквідації закладу освіти засновник зобов’язаний забезпечити учням можливість продовжити здобуття загальної середньої освіти. 11. Прикінцеві положення 11.1. Зміни та доповнення до статуту навчального закладу вносяться рішенням засновника. 11.2. Зміни та доповнення підлягають державній реєстрації відповідно до вимог чинного законодавства. 11.3. Зміни та доповнення до Статуту закладу набувають юридичної сили з моменту їх державної реєстрації відповідно до вимог чинного законодавства. Директор школи ____________ І. Яковленко